Blog over de restauratie van mijn '50 Studebaker Commander

About

Body Number

De 1950 Studebaker Commander is een volgende telg uit een geslacht dat al voor de oorlog begon. In september 1949 werd begonnen met de bouw van dit ontwerp van Raymond Loewy. De motor is een 4 liter, 6 cilinder lijn motor met zijkleppen. Drie versnellingen met overdrive, vier trommelremmen, een starre achteras met bladveren. Voor onafhankelijke vering met schroefveren. Hij is gebouwd in de LA fabriek en kreeg body nummer 912 mee.

Het serienummer werd 4839885

In 1956 werd er een nieuwe motor gemonteerd met het nummer 4R3944 en werd de californische registratie gewijzigd. In die tijd registreerde men daar auto’s op het motornummer. De auto was toen eigendom van Henry en Frieda Menge in Simi Valley.

In 1967 is de auto nog steeds in bezit van Henry en Frieda Menge

In 1979 vinden we de auto op naam van August Hoekstra, nog steeds in Simi Vallley.

Tenslotte wordt hij in 2009 naar Nederland geëxporteerd waarna ik hem eind 2010 overnam. In Mei 2011 ben ik met de restauratie begonnen.

 

 

 

Advertenties

3 Reacties

  1. Tjeerd

    Hi there! Ben onder de indruk van je auto en de restauratie welke hij ondergaat! Good luck, benieuwd naar het verdere vervolg! Hebben zelf een ’50 er Landcruiser.

    23 juni 2011 om 18:23

  2. Henk

    Prachtig verslag van de restauratie.Het geeft moed jouw grote voortvarendheid te zien. Ben zelf een Champion Regal de Luxe convertible 1948 aan het opbouwen, maar dat gat niet zo snel.

    22 augustus 2011 om 11:25

  3. Jaco

    leuk om dit zo even te kunnen zien

    16 september 2012 om 15:50

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s