Blog over de restauratie van mijn '50 Studebaker Commander

Male bonding

Vandaag hebben we, samen met zoonlief, het chassis aangevallen. Da’s goed voor de male bonding. Een dikke laag meuk, een gelaagde combinatie van overtollig vet van het ruim doorsmeren, gelekte olie vanuit de motor en zand, modder en ander opgespat vuil. Na ruim zestig jaar was dat vooral in de buurt van de motor en de pedalen een stevige koek geworden. Onder die vette laag is het staal natuurlijk uitstekend gebleven. Geen spatje roest en met de staalborstel en een beetje hakwerk is het goed te verwijderen. 

Verder naar achteren op het chassis zit minder vet en dus iets meer roest hoewel het beperkt blijft tot wat lichte vliegroest. Hier en daar zit de originele verf er zelfs nog een beetje op. 

Goed er moest dus zoveel mogelijk af want dat scheelt weer in de kosten voor het stralen. Er zitten hier en daar een paar scheurtjes die we nog even moeten dicht lassen en ik denk dat ik een paar andere lassen even moet over doen. Daarna kan het spul naar de straler om vervolgens te worden gecoat. 

 

Advertenties

Eén reactie

  1. Tjeerd

    Prachtig project voor vader en zoon! Morgen ook weer prutsen met de Studebaker! Keep up the good work! Gr. Tj.

    2 augustus 2011 om 08:46

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s