Blog over de restauratie van mijn '50 Studebaker Commander

Leather boots

Het heeft even geduurd. Eerst meer van het zelfde, meer bikken, meer stralen, meer poedercoaten. En toen viel het even stil. Letterlijk. De compressor gaf de geest en is nog steeds niet terug. 

Niet meer stralen, niet meer poederen en niet meer spuiten. Nou ja, terug naar de spuitbus en de kwast.

Gelukkig had ik ook andere dingen te doen. De schokdempers kan ik niet poedercoaten vanwege de kunststof pakkingen die er in zitten. Eerst bikken, dan borstelen met de staalborstel op de haakse slijptol. Netjes afplakken en dan in de Brunox en de Hammerite Gloss Black. Ziet er weer strak uit.

Toen door naar het stuurmechaniek. Dat was natuurlijl net zo smerig als de rest. Dikke lagen aangekoekt vet. Interessant is dat de vethoesjes nog van leer zijn gemaakt. Aan allebei de kanten een metalen dubbele ring

 waartussen het leer is geklemd. Die zijn natuurlijk niet meer te krijgen en worden vervangen door rubber. Een kleine compromis aan de originaliteit.

En zo ziet de stuurkogel er uit na de behandeling.

Verder heb ik de nieuwe kabelbomen meegenomen uit Washington. Prachtig werk van Narragansett Reproductions. Geweven in de originele kleuren en prachtig samengevoegd tot de bomen.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s