Blog over de restauratie van mijn '50 Studebaker Commander

Wirwar

Het dashboard eruit halen is toch een hele klus. Alle schakelaars loshalen en de bedrading netjes zien te merken. De bedieningshandels verwijderen en dan zoeken naar de ophanging van het paneel. Links en Rechts vier forse bouten, midden bovenop een kleine schroef en dan …

Diep achter het paneel van de firewall naar de rechter bout van de stuurkolom loopt nog een stang die de boel vast houdt zodat het gewicht van het stuur en de krachten die daar op worden uitgeoefend niet naar het dashboard gaan maar naar de firewall. Stiekem zit daar ook het dashboard aan vast.

Enfin, het tussentijdse resultaat:

Zoals je ziet heb ik ondertussen ook de voorruiten eruit gehaald. Alleen het stuur wil nog niet erg. Ik ben bang dat daar een andere voor zal moeten komen. Het lijkt me te veel beschadigd. Volgende week maar eens aan de voorkant beginnen.

Verder heb ik het hemeltje er uitgehaald en de deurrubbers eruit gestoken. De hele achterkant is dus zo ongeveer leeg. Tijd om eens te gaan vegen.

Geef een reactie

