Blog over de restauratie van mijn '50 Studebaker Commander

5 mei, de achterspatborden er af

Ondertussen heeft de hele achterkant het moeten afleggen tegen de slagmoersleutel. Alleen de beugels waar de achterbumper op zit heb ik nog niet los kunnen krijgen. In feite zijn dat de eerste moeren waar ik WD40 voor heb moeten gebruiken.

Achterlicht

Achterlicht

Als eerst moesten de achterlichten er aan geloven. De prachtige rode glazen kwamen ongeschonden onder de chromen ringen vandaan. het binnenwerk is een beetje aangeroest maar volgens mij wel te redden. De bedrading is een weggooiertje. Bedrading

Het koper is bros geworden en begint te breken zodra je een draad verbuigt. De geweven isolatie is half vergaan, bros en poreus. Er zal dus een volledig nieuwe draadboom moeten komen.

Het verwijderen van de achterspatborden is een fluitje van een cent. Amper roest en de bouten zijn goed bereikbaar.

Ook de carrosserie onder de spatborden is wel geroest maar ziet er nog uitstekend uit.

Kortom, een genoegen om aan deze auto te mogen sleutelen. Dat geld niet voor de stoffering van het interieur. Het hemeltje is volledig vergaan. Als je de stof aanraakt van hij uit elkaar. De veren zijn goed en de anti dreun platen zakken van het dak af.

Ook hier wel roest maar niets om me zorgen om te maken. Nog steeds niet … Nou ja, de vloer van de kofferbak ziet er niet zo best uit. Daar kom ik een volgende keer wel op terug.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s